RouteVie.reismee.nl

Auckland oftewel Tamaki-makau-rau

De eerste hoofdstad ooit van Nieuw - Zeeland, een status die het in 1865 aan Wellington zou verliezen. Auckland is gelegen in een vulkanisch veld, wat wil zeggen dat er meer dan 50 vulkanische objecten te vinden zijn zoals vulkaankegels, meren, lagunes en eilanden (zot toch?!).

Het is een regio met heel veel hoogteverschillen. Ik ben dan ook het gevecht aangegaan met meerdere steile straten, bergen en trappen. Let's go for that Kim Kardashian Butt !

Dinsdagavond en woensdag ben ik vooral mijn sociale zelve geweest (kan ze toch hé). Aangezien ik dinsdagavond eerder een slaapwandelend wezen was heb ik niet veel meer uitgestoken dan de plaatselijke supermarkt bezocht en samen met mijn kamergenotes gekookt (cheapass spaghetti trouwens, ik voel me al een échte backpacker).

Woensdag zijn we naar het supergezellige Devonport geweest. Een buitenwijk van Auckland op zo'n 10 minuten varen van het centrum. Leuk om even aan de drukte van de stad te ontsnappen. Officieel mijn eerste berg beklommen, Mount Victoria. Vanaf hier had je een prachtig zicht op de Skyline van Auckland.

s'avonds verder gegaan op het sociale elan en naar mijn eerste "couchsurfing event" geweest. Een drink in een pub aan de haven waar ik erg leuke mensen heb leren kennen.

Vandaag ben ik in m'n tweede hostel aangekomen. De gemiddelde leeftijd ligt hier volgens mij toch zeker rond 20jaar... de harde realiteit, ik word oud en normaal doe je zo'n avontuur dus 10jaar vroeger :-)

Het was vooral een dag van uitzoeken waar ik de volgende dagen naartoe zal gaan, plannen van trips, boeken van verblijfplaatsen en vervoer, het aanschaffen van een Nieuw-Zeelands nummer (voor al die "vrienden" hier hé, haha)

Voor morgen staat er een leuke dagtrip gepland naar Piha, een kustplaats ten Westen van Auckland aan de Tasman zee. Piha staat bekend voor z'n ruige kust, bijzondere trektochten voor wandelaars, de Kitekite waterval, de Lion Rock (blijkbaar een icoon voor de hele Westkust van Auckland), en het 2de bekendste surfstrand.

Het bekendste "surfersparadise" is Raglan, en nou moet het toch wel net lukken dat ik daar binnen een kleine 2 weken op 3-daagse surferscursus ga zeker! Whoohoooo!!!

Duuuuuus ... morgen voor de eerste keer die hiking schoenen aan. Al moest ik ook mijn bikini meebrengen/aandoen. Wat voor foto's die combinatie zouden kunnen opleveren laat ik even in het midden :-)

Ik beloof jullie snel wat foto's!

Later!

Kus.

Reacties

Reacties

Patsy

Mooi gezegd! Have fun en voorzichtig h? xxx

Kim c aka crazy Kim

Hey E,

Kei leuk ginder als ik dit allemaal lees !!
Ff een foto op bestelling : graag delen de foto in uw bikini met uw trekkingschoenen aan. Gaat geweldig zijn die combinatie ! :-)
Dikke xxxxxx

Ann (kip)

Amai lieverd dat heb je weer mooi omschreven! Kan ze he! Het doet me goed te horen dat je nu al aan het genieten bent! You rock beejbiieee! Kijk uit naar je foto's!! big hug xxx

Imid

Super Vie, direct al vriendjes! Had er ni aan getwijfeld! Nog van da. Xxx

mama

he super woman!ja dat is op een paar dagen al serieus wat mee genomen,en voor de thuisblyvers een stukje vernieuwde aardrykskunde,haha!ik heb jou fotos gezien,ja dat is,alles loslaten en leeeeeven!!!!!ruige kust,trektocht,surfstrand puur genieten voor een ruige dochter!!!!!ik geniet met je mee!!!!dikke x

Matthijnssens Marcel

Evi, lui in de zetel,warm binnen want buiten is het te kkoudd koud, heb ik uw geweldig verhaal eens goed bijgelezen.
Het enthousiasme druipt er nog altijd af. Zien wij je nog ooit terug Hier? Hopelijk wel, uw toffe beschrijvingen van al die belevenissen en avonturen zijn voor ons niet eenvoudig te plaatsen
Schone liedjes blijven precies duren
Bedankt voor al het mooie
Tot Binnenkort!
Marcel

Evi

Zo lief van je Marcel!
Natuurlijk kom ik nog terug, nog (maar) een kleine 2 maandjes ... over 2 dagen verlaat ik Nieuw-Zeeland al :-(
Op naar Australië en nadien Bali. Ook niet slecht natuurlijk :-)

Graag gedaan Marcel, dank je wel voor je lieve reactie!

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!