RouteVie.reismee.nl

Van Sydney naar Brisbane

2 dagen nadat mijn lieve vriendin vertrokken is en ik net een heerlijke sushi plateau verorberd heb aan de rooftopbar van m'n hostel bedenk ik me dat ik maar eens aan mijn verhaal "van Sydney naar Brisbane" moest beginnen.

Eerst moet ik nog even wat rechtzetten. Het varaan-kangoeroe duel was niet in Jervis Bay maar ergens aan een strand in Batemans Bay. Zo, dat rechtgezet zijnde kan ik terug slapen :-)

Dus de volgende grootstad op onze weg was Sydney, de grootste stad van Australië en de hoofdstad van New South Wales. Hier hebben we 2 dagen gespendeerd, waarvan 1 op Bondi Beach. Die vleeskeuring konden we niet aan ons laten voorbij gaan, natuurlijk... naast die vleeskeuring was het hier ook nog wel gezellig vertoeven.

Aangezien er best wel wat te doen en zien is in Sydney hebben we er een lekker lange dag van gemaakt. Deze 2 Belgische iconen hebben de 2 grootste iconen van Sydney gezien, nl The Harbour Bridge en The Opera House. Alsook door Sydney centrum gekuierd, de leuke wijke The Rocks gepasseerd en langs de haven en door de botanische tuinen gewandeld. Ik had de tip gekregen om, als we tickets konden bemachtigen, een film mee te pikken in de St. George Open Air Cinema, gelegen in het puntje van de botanische tuin en met een prachtig zicht op voornoemde iconen. Nee, niet de Belgische ... ;-)

We hebben hier lekker gegeten en gedronken, nadat Ann de halve stad heeft doorkruist op zoek naar een lekkere afhaalmaaltijd (en toppunt van al was dat je hier best wel wat eetgelegenheden had op het domein zelf. Goede research van ons haha!), genoten van een mooie zonsondergang, en een leuke film gezien in een prachtige setting. Nadien wilden we eigenlijk nog gaan dansen, maar het is een dansje in ons bed geworden ... we waren stikkapot!

De dag nadien dus naar het wereldbekende Bondi Beach en zo doorgereden naar Summer Bay. Jawel, dé Summer Bay van Home and Away! Je hebt fans, die hard fans en dan Ann nog ;-) dus ik kon er niet omheen, we moesten naar SB. Het was geen straf hoor, het was een leuk en gezellig dorpje met een mooi strand waar we voor de eerste keer gaan surfen zijn. De volgende morgen zijn we doorgereden naar Byron Bay, nadat we een lekker ontbijt verorberd hadden in The Boathouse aka The Diner (jawel, ook uit Home and Away) en onze beentjes even gestrekt hadden en naar de lichttoren (uhu, Home and Away materials) gewandeld waren.

Aangezien Byron toch een stukje verder rijden was dan gedacht, hebben we een slaapstop gehouden in Coff's Harbour. Het was weer even een zoektocht naar een zo beschut mogelijk illegale slaapplaats :-), maar we werden beloond. Midden in de nacht hield mijn blaas het niet meer en moest ik zonodig ook nog even gaan wildplassen. Ik keek naar boven en zag een prachtig fonkelende sterrenhemel. Dit in combinatie met de geur van de zee, het geluid van de brekende golven en mijn voetjes in het zand maakte dat ik weer even stil werd ... en heel dankbaar ... na 10 minuten kwam een ongeruste Ann me zoeken en daar zaten we dan in het midden van de nacht, te genieten van het uitzicht en elkaars gezelschap, met elke onze gedachten.

De dag nadien aangekomen in Byron dachten we nog eens te kunnen gaan surfen. Was dat even een teleurstelling! De man verwittigde ons of ... al sinds weken niet meer zo'n hoge golven ... wij dachten, yeah right. Whatever. Onze grote mond werd snel gesnoerd eens in het water. Na 3 X mijn broek te zijn kwijtgespeeld, 4 borrels binnen gehad te hebben en een verwoede poging om gered te worden door een Australian stud zijn we maar terug uit het water gekomen. Tot zover het surfen in byron! Haha! We hebben het dan maar lekker rustig gehouden de rest van ons verblijf hier. Rondgeslenterd in het bohemian dorpje met z'n vintage winkeltjes, wat biertjes gaan kopen bij de plaatselijke en meest hilarische drankenhandelaar ever (volgens mij dronk die zijn voorraad lekker zelf op) fish and chips on the go en lekker gaan opeten aan het strand, al loerend naar de ervaren surfers. Sweet!

Hier in Byron hebben we ook onze trip geboekt naar Fraser Island, en 2 dagen later vertrokken we vanuit Noosa met een groep naar het grootste zandeiland ter wereld.

Op dit eiland mag/kan je alleen rondrijden met een 4x4. Dus zo gezegd, zo gedaan ... het was een zalig weekend! Gevuld met al het prachtigs dat dit eiland te bieden had. Van creken tot meren, een wandeling door het regenwoud (het enige ter wereld dat groeit op zand), een aangespoeld scheepswrak, de locale wilde hond aka dingo, de prachtige stranden waar we over raceten tegen 80km per uur... het was een supertoffe groep en de zaterdagavond hebben we er onze eigen full moon beach party van gemaakt. Muziek op, drank en gitaar erbij, dansen en spelletjes spelen, even met de beentjes in het water (niet te ver want we werden gewaarschuwd voor de vele haaien die hier zitten), ... het was zo'n avond die eeuwig mocht blijven duren. De dag nadien terug richting de veerboot, na een wilde en avontuurlijke rit waarbij we (correctie, de andere auto) vast kwam te zitten in het diepe, losse zand.

Eigenlijk zouden we langer blijven in Noosa maar we zijn toch vroeger doorgereden naar Brisbane, samen met nog 2 andere mensen die we hadden leren kennen tijdens ons weekend. We zouden terug afspreken om te gaan dansen. Na een tijdje op zoek te zijn geweest naar een leuke bar, echt het merendeel van het volk dat hier rondliep was zo dronken als maar zijn kon, vonden we ons ding in The Soul Clap. Een leuke keet waar ze binnen techno draaiden en buiten ook nog een grote plaats was met een bar en een dj die het beste van zichzelf gaf met wat goede oldschool r&b. Dat is ook wat wij gedaan hebben, het beste van onszelf gegeven :-) De bar sloot om 4u (wat een uur is dat nu?!) en we moesten vertrekken (natuurlijk wilde ik nog niet naar huis) ... Anyway, met genoeg drank in ons lijf (correctie, mijn lijf) en vermoeide beentjes van onze waanzinnige dansmoves zijn we maar afgedruipt en op zoek gegaan naar een slaapplaats. Bij deze, bedankt Ann. Nogmaals. I owe you. No further comment. ;-)

Dus onze laatste gezamenlijke bestemming was Brisbane. De stad waar heel veel mensen nogal neerbuigend over deden en afschilderden als "niet veel te zien daar" vond ik heerlijk. Deze stad bestaat uit verschillende wijken, die zo hun eigen kenmerken en troeven hebben. Fortitude Valley - when the sun goes away, the Valley comes out to play, centrum met z'n vele winkels, Southbank - de thuishaven van het Museum of Modern Art, het theater, het congrescentrum en de lekker chille Parkland Beach zone, een zwem - en strandparadijs in het midden van deze wijk, en de laatste wijk die ik ontdekt heb, West End - met zijn hippe bars en foodmarket. Hier heb ik de eerste keer Roemeens gegeten (overheerlijk) en afgesloten met een Turk dessert (ook overheerlijk). Het waren 2 van die typische en ongelooflijk lieve en schattige mamatjes dat ik niet kon weigeren (uhu, I know, elke reden is goed genoeg) :-)

Zo. Dat was Australië alweer ...

Ondertussen ben ik aangekomen op Bali en morgen vertrek ik alweer naar mijn tweede dorpje, Ubud! (Hier heb ik stiekem een resort geboekt, sssst)

To be continued ...

Later!

Kus van Miss Indo.

Reacties

Reacties

René en Maike

Altijd even leuk om je geregelde verslagen te mogen lezen.
Hopelijk overleven de Aussies wervelstorm " Evi "

Evi

Natuurlijk datte! Die zijn al helemaal terug hersteld en gaan gewoon door met hun normale leven ;-)
Dikke kus!

Lydia

Wa nen tijd en neeeeeeee jij sushi...
Wil ik ook????????
Merci voor de leuke tijd nemen ze ons ni af in ieder geval!
Geniet nog van Bali...

Evi

Jij ook babe! Memories were made ;-)
LY.

mama

hoy hoy lieve meid,ja fantastische verhalen,het een na het andere!En meestal met een zoektocht naar lekkere maaltydjes en plaatselyke dranken,hihi,zelfs even kunnen meedromen op de plaatsen dat ik op TV al heb gezien,Summer Bay van Home and Away,doet my altyd aan Anneke denken,vroeger werden die afleveringen niet gemist s'avonds!Daarnaast voor my zeker Bondi Beach,de dierenkliniek SASHA,en natuurlyk Chris de mmmmmh...dierenarts!Ik denk dat er velen wegdromen by je "vertellingen",en zich vanalles voor ogen houden,ik zeker en vast wel!evenals je "niet mag doen"movementen,haha!Een ongelooflyk fantastisch en mooi stukje wereld heb je al ontdekt en beleefd,met voor ons wegdroomverhalen en prachtige natuurontdekkingen!Nu het laatste deel van je verhalenboek nog aanvullen....Bali en...Geniet er nog met volle teugen van en tot...Dikke X en knuffel.Uw mamake lfjou

Evi

Och m'n schattig moederke ...
Wel fijn dat je toch een beetje de indruk krijgt van hoe mooi het allemaal is en je er zelf een beeld van kan vormen, en wat ik erbij voel. Dat is toch wat ik probeer over te brengen.
Bali tot zover is helemaal anders maar ook weer zo uitzonderlijk. Het is hier heerlijk, heel andere bevolking, geloof, cultuur en gewoontes ... mooi om zien en te beleven! Morgen vertrek ik richting Lombok en de Gili eilanden.

Knuffel!

Xxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!