RouteVie.reismee.nl

Piha

Duuuuus ... Piha!

Wat een topdag met een topteam! Bestaande uit Shaun de gids, Dana en Luke een leuk koppel uit Texas en mezelf uiteraard.

Onze gids was de meest geweldige ooit (en terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik dat nog veel zal zeggen aangezien ik een dag later ook zo'n leuke uitstap zou maken naar het uiterste Noorden met alweer ... jawel, de beste gids ooit). Shaun noemt zichzelf de meest blanke Maori die er bestaat. En inderdaad, hij heeft de looks van een echte "surfersboy" maar is wel opgegroeid met en tussen de Maori's. Hij heeft van de hele dag geen 2 minuten zijn mond gehouden maar hij was zo grappig en had zoveel leuke en wilde verhalen te vertellen dat je dat alleen maar fijn kon vinden.

Aangekomen in Piha nam hij ons mee voor een "off-road wandeling". Klimmend, krabkruipend, klauterend en schuivend hebben we ons een weg gebaand over vulkanisch gesteente naar het hoogste topje aaan het strand waar we een prachtig zicht hadden over de baai en Lion's Rock. Lunchen op een unieke locatie, zwemmen in een grot (waar het water zo wild was dat ik me heb vastgehouden aan Dana's borsten om boven te blijven. Per ongeluk voor alle duidelijkheid), beetje ronddoolen op het strand en onnozel doen in de zee, ... wie zou dat nu niet leuk vinden?

Nadien zijn we naar Bethells sand dunes gereden, gelegen in een prachtig en verlaten natuurpark. Shaun had er alle plezier in ons dingen te laten doen waarvan hij wist wat de uitkomst was, en ondertussen maar filmen ... zoals ... "ah, laten we die zandduin aflopen en het meer induiken?". "Ah ja, laten we dat doen!"... Mijn hart heeft 10 seconden stil gestaan en mijn tepels sprongen er bijna af (excuses voor het taalgebruik) van de kou! Geloof het!

Of "we gaan die zandduin beklimmen en er nadien terug aflopen/glijden"! Klein detail: die duin was zo hoog dat je ons bijna niet meer zag staan van beneden uit! Anyway, ik ben eraf geraakt al lopend, glijdend en rollend. Lachen, gieren en brullen! En alles (ja, ALLES) zat vol zwart zand :-)

We hebben de dag afgesloten met een wandeling door een beek/riviertje met drijfzand -> hilarische taferelen én het zand heeft mij niet "opgegeten" ;-)

Laatste nieuwtje! Mijn "wat hebben we geleerd de voorbije dagen" rubriek :

- Kijk eerst naar rechts en dán pas naar links bij het oversteken van een straat.

- Ze lopen hier écht blootsvoets door de straten en in de winkels. Geen fabeltje dus.

- Ze hebben hier geen lekker noch normaal snoep. Mijn snoepverslaving is na een week al helemaal afgenomen ... maar ik blijf zoeken... En oooh wee degenen die me komen halen binnen een paar maanden en geen GROTE zak snoep bijhebben! ;-)

@ Kimmeke: het is een "ongeveer bikini-wandelschoenen" foto geworden...

Ps.: het opladen van de foto's heeft me 1,5u gekost -> ik verdien een standbeeld voor mijn geduld... dat ik niet heb...

Reacties

Reacties

Big sis

Super mooie foto's en alweer een fantastisch verhaal!!
Love you!! xxx

Stefan

Enorm fijn om je belevenissen te mogen lezen. Je geniet duidelijk voor 200%!
De foto's doen me meer en meer beseffen dat Nieuw Zeeland meer naar boven moet op mijn to do lijstje.
Xx

Dimi

In de New World supermarkten hebben ze schepsnoep zoals bij ons :-D

Zijn je foto's al kleiner gemaakt voordat je ze begint te uploaden? Dat kan veeeeel tijd schelen...

Enjoy NZ!
xxx

Evi

Google "New world" - check!

Ja, verkleind met de app van de blog. Niet erg, ik hou er gewoon rekening mee. Wat moet je hier anders doen op een mooie zonnige avond... ;-)

Yep Stefan, sowieso! K ben een beetje verliefd (nu al en nog zoveel te zien en doen).
Behalve op Auckland ... niet meteen de mooiste stad voor mij.

+1 sis

mama

hallo zandstuiver!Ja als je uw verslag leest,das kwijlen,reuze!maar dan zeker ook met zulke toffe mensen...zeker Shaun zo te lezen.Het was weer een hele belevenis en avontuur,zelfs zandsurfen!Die mens doet zijn job wel,hij sleurt jullie erdoor en je trapt erin,hihi.Ik hoop dat het amaal wat meevalt voor uw onderste gestel...billen,kuiten,voeten en tenen,zwart zand was je eraf,maar blauwe plekken en blaren blijven nog fkes,hihi,je moet er iets voor over hebben he!Nog een hele dikke X en tot de volgende avonturen XXX lfyou

Imid

Amai Vie, da begint erop te trekken. Had al eerder gehoord dat het daar prachtig is, maar heb me er nooit echt in verdiept.
Als je zo doorgaat, zal ik er toch ook eens moeten passeren.
Ik hoop dat al je dagen, zo goed mogen zijn als de beste en dat elke gids de beste ever is!
Xxx

Evi

Het is hier reuze!

Merci voor de berichtjes, leuk!

Xxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!