RouteVie.reismee.nl

Northland

Hi peeps!

Hier ben ik weer na een weekje in the middle of nowhere te hebben gezeten ... Nee niet waar, ik zat alweer op prachtige locaties en in het surferswalhalla van NZ maar er was gewoon geen wifi te bespeuren :-)

Om het uiterste noorden van het Noordereiland te ontdekken was Paihia mijn uitvalsbasis. Aangekomen in de namiddag was mijn doel nog voor die dag om het centrum van het kustplaatsje te ontdekken. Na een uur was ik terug in de hostel dus kan je je bij deze dan ook voorstellen hoe groot en levendig het hier was ;-)

Het maakte me niet uit want ik heb hier heerlijk kunnen genieten van de zon (meestal toch) op de stranden van Russel, een wetteloos en pittoresk stadje op 10 minuten varen van Paihia. Dit was ooit het centrum van de walvissen - en zeehondenjacht en stond toen bekend als "het Hellegat van de Grote Oceaan". We hebben een mooie 3 uur durende wandeling gemaakt naar de Harurufalls en ook de daguitstap naar Cape Reinga was "awesome"

Cape Reinga, wat "Kaap van de Onderwereld" betekent, is voor de Maori een heilige plaats omdat zij geloven dat de geesten van de doden zich hier opmaken voor hun reis naar Hawaiki, de plaats vanwaar ze komen en alsook na hun dood terug naartoe gaan.

Het is het Noordelijkste punt van NZ, waar de Tasmanzee en de Grote Oceaan samenkomen. Ik heb hier een tijdje gezeten, genietend van het uitzicht en helemaal gedachtenvrij luisterend naar 1 van m'n lievelingsliedjes "follow the sun" van Xavier Rudd, heel toepasselijk voor dit moment.

Onderweg hiernaartoe heb ik nog even het kind in mezelf naar boven gehaald tijdens het "sand dune boarden" in Te Paki. Zandduinen van wel meer dan 100m hoog waar je echt af vliegt met je board.

2 keer ging het goed, de derde keer had ik m'n board niet goed vast en weg was het ... ik kwam iets later, aangeschoven op m'n buik, aan haha!

90miles beach was de afsluiter van die dag. Eigenlijk is het een strand van "maar" 60 mijl (96km) lang, en lijkt het eerder op een woestijn. Hier hebben we onze zeevruchten en schelpdieren zelf opgegraven en ter plaatse verorberd - héérlijk!

"Wat heb ik geleerd de voorbije dagen"

- Alles wat je vergeet in een hostel ben je kwijt en alles wat je vindt is van jou. Ongeschreven regel maar o zo waar ...

- de keukens in een hostel en de uitrusting hiervan zijn niet aangepast aan mijn kookkunsten (hahahaha)

- De Kauri boom is de heilige boom voor de Maori. Dit volgens de Maorimythologie waarin wordt gezegd dat de ziel van een overledene het lichaam verlaat naar Hawaiki via de hoogste weg (en deze bomen kunnen meer dan 50 meter hoog worden). Alsook zouden deze geluk brengen als je ze knuffelt. Ik heb er een half uur aan gehangen ... ;-)

- liften (hitchhiken) is za-lig in NZ!

Ik bezorg jullie "snel" nog wat fotootjes, het zijn er niet zoveel van deze dagen. Geef me een 1,5 uurtje :-)

Kus!

Reacties

Reacties

Maarten

Gij zit daar ni slecht precies...
Geniet er maar vollenbak van!!!

Xx

Ann (kip)

Weer een geweldig verhaaltje om te lezen schattie!
Je geeft de mensen zin om hun rugzak te pakken en ook te vertrekken zo :)
En hier bij ons zo een donkere dagen! Verder blijven genieten zoals je bezig bent! top! We miss you tot snel xxx

Kristel

Aloha boomknuffelaar, leuk om al je verhalen te kunnen volgen. Zo blijven we toch van alles op de hoogte hé!
Nog veel plezier daar!
XXX

François

Er is een verhalenverteller en schrijfster aan je verloren gegaan. Knap !

Big sis

Jij zou een boek moeten schrijven!! Super verhaal en fantastische foto's...nog veel fun,miss you, big kiss!

Evi

Oooh merci!

Ik sta een weekje achter dus ik ga snel even terug in de tijd om het verhaal van vorige week te schrijven en de (ook heel mooie) foto's op te laden.
Vandaag raften en spa in Rotorua op de planning! Spannend!

Xxx.

Kelly

Amai Evi wat leuk ....je verhalen zijn geweldig. Leuk om dit allemaal te lezen,echt spannend. Je hebt het precies echt wel naar je zin daar... geniet er zeker nog van. En ben benieuwd naar je volgend verhaal ;-) x x x Kelly ( kapster) ;-)

Maike

Weeral een fantastisch verhaal. Genieten maar Evi en ik wacht alweer vol ongeduld op je volgende leuke en interessante belevenissen in het super mooie NZ.
Groetjes
Maike xxx

Imid

Amai Vie, super! Geweldige verhalen en super leuke foto's. Nog van da! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!