RouteVie.reismee.nl

Coromandel - Hahei en Raglan

Na een week strandliggerij is het terug tijd voor wat actie.

Hahei is een klein dorpje en een populaire vakantiebestemming gelegen aan de Oostkust van Coromandel Island. Het is vooral bekend o.w.v Cathedral Cove, waar in een witte kaap een spectaculaire kathedraalvormige grot is uitgesleten. 10 punten voor diegene die deze naam uitgevonden heeft. ( ontdekkingsreizeiger Captain James Cook, by the way. Ik ben hier ook om jullie iets bij te leren hé seg)

Je kan een mooie 1,5 uur durende wandeling hiernaartoe maken maar ik heb ervoor gekozen om dit met de kayak te doen... om 6u s'ochtends ... Kwestie van die armspieren in verhouding te krijgen met de Kim Kardashian Butt in wording ;-) Het was een fijne maar inspannende ervaring met een prachtige zonsopkomst en wondermooie Cathedral Cove als beloning.

Een dag later putten gaan graven met m'n schup op Hot Water Beach. Nee, niet om zandkastelen te bouwen maar wel om mijn eigen "warmwaterbad" te maken. Nog 1 van de Nieuw-Zeelandse wonderen der natuur. Het is fenomenaal wat Moeder Aarde hier allemaal al gecreëerd heeft, en nog steeds doet. Ik sta ervan versteld!

Op dit stukje strand heb je plaatsen waar het water letterlijk onder je voeten kookt en waar het dan 15cm verder weer ijskoud is. Het is dus de kunst om een poel te graven en de juiste temperatuur te vinden voor je "bad". Een half uur en 10 verbrandde tenen later is het me gelukt en was het alleen nog maar genieten.

Na 2 dagen ben ik alweer vertrokken voor mijn volgende uitdaging. Leren surfen in het surfersparadijs Raglan! Dit gezellig dorpje lag dan weer aan de Westkust. Het was een surf & stay, wat wil zeggen dat ik surflessen kreeg en tegelijk ook bij deze jongens logeerde. Het waren 3 goed gevulde dagen maar o zo leuk! Ryan en Bing waren zalige kerels rmet een geweldige groep vrienden. Fijn om ondergedompeld te worden in de locale laid-back levensstijl, tegelijk super leuke mensen te leren kennen én les te krijgen van de beste surfers/lesgevers van Nieuw - Zeeland. Zonder overdrijven!

Bij deze geef ik jullie graag een overzicht van mijn 3 surfdagen:

- dag 1: er was geen surferstalent aan mij verloren gegaan. Lees: geduld is een noodzaak. Frustratieratio: 80%

- dag 2: ik begon het leuk te vinden en kon al wat golven pakken. Frustratieratio: 40%

- dag 3: WAANZIN! I rocked that shit! Hahahahaha!

Dit is iets wat ik zeker zal blijven doen. I loved it!

"wat heb ik geleerd de voorbije dagen"

- gaan surfen met een tequilakater is niet het beste idee dat ik ooit heb gehad.

- ze gebruiken hier "sweet as" voor alles. Alles ok met mij -> sweet as ... Vind je iets lekker -> sweet as ... vind ik helemaal geweldig -> sweet as ... :-)

- je kan hier max 183km verwijderd zijn van de zee.

- de definitie van "onthaasten"

Reacties

Reacties

Big sis

Jij hebt daar de tijd van je leven! Ik ben altijd superblij je verhalen te lezen en mooie foto's te zien.
Rock that shit daar nog wat verder,
Dikke kus

Lydia...

Allez sweet ass verder
To the moon and back

Caro Piraux

Oooh Elfi, wat zalig om je verhalen te lezen! Tasje koffie erbij en lezen maar. Super! Zo zijn wij ook even weg van het "dagelijkse gangetje".. heerlijk wegdromen :-)
Dikke xxx

René en Maike

Evi, als je probeert ons stikjaloers te maken , het is volledig gelukt . Je belevenissen zijn , veronderstel ik , de droom van heel wat anderen , met dat verschil dat jij nu die droom echt waarmaakt . En het ook nog weergeeft in je blog op zeer amusante en boeiende wijze . Van eenzaamheid heb Ji blijkbaar weinig last . Het is nu de vraag wie zich het meest moet aanpassen . Jij of al die Nieuw Zeelanders die nu na hun aardbevingen ook geconfronteerd worden met een blonde wervelwind uit Ekeren . Geniet ervan met volle teugen en .... be careful .
Xxx

Lil sis

You sweet as(s) motherfucker! You rock sissie ..
love you long time! ??

annick

Hey mie,

Gewoon geweldig wat je beleeft. Echt de max, de verhalen, je vrijheid, zo een prachtig land. Je past er helemaal :). Enjoy every moment. xxxxxxxxxxxxxx

Stefan

Wat een belevenis. Je hebt de tijd van je leven. Geniet er maximaal van.
Je doet me watertanden om ook te gaan... :)

Evi

Leuk jullie reacties te lezen én te weten dat mijn verhalen toch iets of wat interessant zijn :-)

Dikke kussen van mij voor jullie allemaal!!!

Xxxxxxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!