RouteVie.reismee.nl

Wellington

Oh how I love Wellington!

De hoofdstad van Nieuw-Zeeland heeft naast een jong, hip en levendig karakter ook heel wat andere troeven te bieden. Het is de thuishaven van vele theaters, kunstgalerijen, pop-up stores, leuke boetiekjes en winkeltjes, mooie architectuur, een gezellig "stadsstrand", het grootste nationale museum, ... maar vooral, mmmm... vooral vele café's, bars en restaurants. Hét paradijs voor de food - en coffeelovers onder ons. En aangezien ik best kan genieten van een goede koffie en lekker eten heb ik wel wat tijd gespendeerd in de vele geweldige koffiebars en leuke restaurants die hier te vinden zijn. Ik zag het als mijn missie om elke dag ten minste 1 toffe en hippe bar te vinden. Ik ben met glans geslaagd :-)

Buiten dat heb ik hier vooral rondgekuierd in de gezellige straten, een dag gespendeerd in het 6 verdiepen tellende museum (nerd alert), langs de haven en het strand gewandeld, de botanische tuinen bezocht, Mount Victoria look-out point gezien, ... kortom, heerlijk de toerist uitgehangen.

De meest winderige stad van Nieuw - Zeeland, bijgenaamd Windy Welly, heeft een plaatsje in mijn hart veroverd.

Lekker uitgewaaid en met 2 kg extra aan de billekes stap ik sevens aan boord van de ferry voor de oversteek naar het Zuidereiland. Desondanks ik nu al overdonderd ben door het prachtige Noordereiland, wordt er gezegd dat het beste nog komen moet. Ik ben benieuwd!

Kiss!

Ps.: bij het opladen van de foto's bedacht ik me dat het net postkaartfoto's lijken. Dus ofwel kan ik waanzinnig goed foto's trekken of is Wellington gewoon een "postkaartfotostad". Laten we er maar vanuit gaan dat het het tweede is :-)

Reacties

Reacties

Big sis

Het water komt me in de mond met die "sappige" verhalen!
Super tof zuske :-)

Evi

Sappig ... zo zijn wij hé zuske hahaha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!