RouteVie.reismee.nl

Queenstown

Owkay, 'k heb het al door ... emoday today ... Ik ben moe en dan ben ik wat emotioneel, net alsof je op een rollercoaster zit zo... je weet wel :-) Het ene moment kan ik huilen (vraag me niet waarom) en het andere moment ben ik super happy, beetje op en neer.

Als mijn geweldige vrienden dan nog eens van die toffe "hey, zie hoe leuk wij het hier hebben tijdens het uitgaan" foto's sturen, dan is het hek helemaal van de dam. Bende trutten en idioten, hahahaha!

Anyway, K ben aan het lullen ...

Queenstown!

Dit stadje was vroeger, in de 19de eeuw, één van de vele goudzoekerssteden. Vandaag staat het vooral bekend als dé avonturenstad van Nieuw-Zeeland en een geliefd ski-oord, met als de "The Remarkables" het favoriete skigebied.

Zoals ik reeds eerder vertelde is Queenstown het grote zusje van Wanaka. Hetzelfde maar toch net iets groter, wilder en zotter, maar daarom niet beter (voor mij). Ik vond Wanaka gezelliger, meer laid-back en niet zó toeristisch. Ja ik weet het, ik ben ook een toerist maar toch :-)

Ik heb hier vooral "the citylife" opgeslorpt, een aantal wandelingen gedaan naar o.a. The Queenstown Hills en een paar keer gaan rennen door de Queenstown Gardens, langs het meer naar het volgende dorp. Kwestie van de balans tussen calorieën verslinden en terug kwijt te geraken wat op pijl te houden ...

Ook heb ik een bezoek gebracht aan Arrowtown. Het is een klein en goed bewaard gebleven goud-mijnstadje op een half uurtje rijden van Queenstown. In 1862 ontdekte een groep mijnwerkers goud in de rivier. Na 1865 speelden ook de Chinezen hier een grote rol in de geschiedenis van dit dorp. In het Chinese dorp zie je nog enkele restanten van de huisjes. Het wordt hier ook wel weer overspoeld door busladingen (Aziatische) toeristen waardoor het misschien weer wat weg heeft van de Efteling :-) Soit, het had iets pittoresk, schilderachtige en romantisch met z'n oude authentieke houten huisjes en gebouwen. Ik waande me even terug in de tijd ...

Wat ik ook nog heel graag had willen doen hier maar niet aan ben toegekomen is de Ben Lomond Track. Ergens tussen het dansen, pie's, burgers, pizza's en ijsjes verorberen, en tequila verslinden door begon mijn lichaam het wat te begeven. Ik kreeg hier een waanzinnige migraine-aanval, met alles erop en eraan. Ik heb zowat een hele avond, nacht en dag in m'n bed gelegen ... Zo, dan heb ik die grote 6u durende wandeling/klim niet kunnen doen, maar dan staat hij lekker mee op mijn to-do lijstje voor als ik ooit terugkom naar NZ. Tot later Mr. Ben Lomond!

Ps.: K ben al terug ok hoor. Aan het genieten van een lekker tas koffie en heerlijke blues muziek in m'n oren, tijdens het schrijven van mijn verhaal aan Lake Tekapo :-)

Cheers!

X.

Reacties

Reacties

annick

Je hebt al zoveel moois gedaan. Koester dat je zoiets hebt kunnen doen in je leven. Wij fliendjes wachten braaf op je ????. Dikke zoen

annick

Dat moest een smiley zijn maar werkt niet. Dan maar op de oude manier :)

nonkel Ee en tanteke Ve

amai meiske, wat een leuke tijd heb je daar ! Geniet, geniet, geniet ...
Zo mooi dat het daar is ! 'k ben stiekem wel heel erg jaloers !
Nonkel E is met de moe gaan winkelen (liever hij dan ik !) ik heb dan ook een goei excuus ! ik heb een barstje in mijn voet en zit in de gips (nog tot den 3° feb).
Dikke knuffel van ons allemaal en tot gauw

Evi

Doe ik zeker hoor lieveke, besef ik wel ...
Hou die eerste zaterdag dat ik terug ben al maar vrij! Vriendinnenavond! Wel de avond voor de Urban Trail, we zullen het beschaafd moeten houden :-)
LY!

Oooh tanteke, leuk je reactie te lezen! Minder leuke deel is dan dat van je voet, hahaha. Hoe heb je dat weer gedaan??
Hoop dat alles goed is met m'n moekepetoeke! Geef ze een dikke knuffel van mij! En ook aan al de rest :-)
Dikke zoen!

Xxx!

Irka

Still Love and miss you crazy girl! :-)

nonkel Ee en tanteke Ve

Och ik weet dat al niet meer wat ik heb uitgestoken met mijne voet !?
Met ons moeke gaat het goed, ze heeft wat last van haren nek. Dus heeft ze nen eigenste nek-masseur ... nonkel E ( 3x per dag inmasseren) ... en goe dat da doe (zegt ze toch !?)
Allé, ge doet da goe daar aan den onderkant van den bol -) geniet en ontdek nog maar wat verder. Dikke knuffel X

mama

Hoy hoy,Hier ben ik nog eens!Het zyn 1voor 1reuze,spannende en eigenlyk leerryke reisverhalen waar je wel fkes by stistaat!Prettig gestoorde..(zoals we je kennen)maar evengoed "doordenkers"!Euh...to-do lystje als je teruggaat...!!?Een container met burgers-pizza's en ysjes zullen u dan wel tegemoet komen,...rap besteld hoor!Graptje he!alhoewel...!Spytig wel van die wandeling,en das wel gemeend!En..over die rollercoaster,dat is wel heel normaal denk ik,een beetje alles by elkaar!Evenrap weg,als het gekomen is!MAAR nog ....uurkes en je begint een nieuw verhaal op een nieuwe locatie!Voor ons allen weer fkes een spannend moment en benieuwd afwachtend op je 1ste verhaal daarover.Evenals de dagen aftellen totdat je vriendin arriveerd,en wxeg zyn jullie...bangelyk!GENIETEN,GENIETEN!!Lieve meid,ik mis je..maar ik gun je het 1000000000000X Uitkykend naar je volgend verhaal sluit ik af met ne dikke XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!